Wózek widłowy jak każda inna maszyna składa się z bardzo wielu podzespołów i części, które muszą ze sobą idealnie współgrać. Gdy tak nie jest, to najczęściej takie widlaki nadają się jedynie na złom, lub na części zamienne do innych tego typu urządzeń. Dlatego bardzo istotne jest by wszystkie elementy takiego urządzenia były najlepszej jakości i klasy. Aby tak się stało serwisanci wózków widłowych muszą używać tylko oryginalnych części zamiennych. Niestety najczęściej aby zaoszczędzić pieniądze używają tańszych zamienników, które najczęściej nie spełniają pokrywanych w nich oczekiwań. Rzadko kiedy zdarza się, żeby nieoryginalne podzespoły były nawet przybliżonej klasy. Taka polityka jest najczęstszą przyczyną tego, że wózek widłowy po raz kolejny się psuje, a czasami ulega takiej awarii, że jego przyszłością jest jedynie złomowisko. Kolejną rzeczą na którą trzeba także zwrócić uwagę jest, że bardzo często wymianą popsutych części zajmują się zwykli mechanicy samochodowi, którzy przeważnie nie mają zielonego pojęcia jak to się robi. Mechanika takich pojazdów jest na tyle skomplikowana, że przeczytanie instrukcji obsługi i schematów budowy jest niewystarczająca do tego by móc podejść ze śrubokrętem do takiego wózka widłowego. Każda taka specyficzna maszyna powinna być reperowana tylko przez oryginalnych serwisantów wysłanych przez producenta takiego widlaka.